A lényeges különbség az előző típushoz képest a méret. Belül minden irányban tágasabb, kényelmesebb. Az ülések keményebbre tömöttek, ami jobb tartást eredményez, hosszabb az ülőlapja, jobb a comb alátámasztása. A leírás szerint erősebb a kerete, ami ütközés esetén nagyobb biztonságot nyújt. A bal ülés motoros memóriás, kár, hogy a jobb oldaliból ezt kispórolták, annak ellenére, hogy az autó Comfort felszereltségű. A hátsó ülések dőlésszöge állítható, a döntést a csomagtartóból is elvégezhetjük, nem kell körbeszaladni az autót.
Én a navi nélküli kiadást választottam, ezzel nem csak a GPS-el lett kevesebb a kínálat, hanem a kártyás ajtónyitás is elmaradt. Viszont a Comfort-navi DVD-vel működik és még mindíg nem ismeri Magyarországot, valamint a két kiadás közötti különbség 700 000 FT. A hiányosságot úgy pótoltam, hogy az Automaptól rendeltem egy Kenwood multimédiás készüléket, aminek a tudása jóval meghaladja a gyárit, és annak a helyére gyönyörűen illeszkedik. Tud DVD-t, TV-t, rádiót, tolatókamerát, CD-t, SD kártyát, USB-t, iPodot, bluetooth telefont, hangvezérelhető, (sajnos csak külföldiül), tud két zónát vezérelni -hátul lehet DVD-t nézni, elöl zenét hallgatni- és nem utolsósorban Navigációt, ami a legfrissebb Európát, Magyarországot tartalmazza. A színhatást ki lehet keverni, hogy pontosan illeszkedjen a műszerfal megvilágításához.
A motor 2.5-ös, 170 pacis, ami a 3.0 után gyengének tűnhetne, de a CVT váltó rengeteget segít abban, hogy a két motor közötti teljesítmény különbséget csökkentse. A 2.5-ös motort átdolgozták, ami nem túl nagy teljesítménynövekedést eredményezett, de nőtt a nyomaték és ezt nagyobb fordulatszámtartományban tudja leadni. Emellett az emissziós értéken is javítani tudtak.
A váltó szenzációs! A gázpedál lenyomásával nem csak a befecskendezett benzin mennyisége nő, hanem egyúttal a váltó "visszavált" , nő a motorfordulat, nő a nyomaték, nő a gyorsulás. A computer minden gázadásra megfelelő választ ad, kicsit jobban ,- mégjobban vált vissza, persze fokozat mentesen, mindenféle rángatás nélkül, éppen annyit, amennyire szükség van.


Kép


Mivel a motor mindíg a legideálisabb nyomatéktartományban dolgozik, a fogyasztás dízeles mértékig csökken. Nos, így már megkérdőjeleződik a dízeles autó választása, hacsak valaki nem éppen azt szereti. Hogy számszerint ez mit is jelent, mindjárt részletezem.
Februárban kaptam meg az autót, akkor gyorsan még megvettem a téli gumikat, mert jócskán havas utakon jártam, jócskán 0 fok alatt. Ilyen körülmények között főként Pesti közlekedéssel is 11 liter alatt maradt a fogyasztás. Most már, hogy jobb idő van, a "szivató" is rövidebb ideig működik, vegyes használatnál 8 liter körüli a fogyasztás. ÉRTSD: néha 8 liter alatt!, néha a felett.
Írjam a 3.0 fogyasztását is összehasonlításképp? Az SI-drive eredményeként lejjebb tudott menni az előző típushoz képest, de a téli városi fogyi így is 16-18 liter/100KM tudott lenni. Nem elégedetlenkedtem, mert ezt a többletköltséget fantasztikus gyorsulással hálálta meg. És itt érkeztünk a két motor közti különbséghez. A hat henger selymes futása, csöndessége, rugalmassága hiányzik, de azt kell mondanom, hogy ez a plusz csak időnként volt élvezhető, nyugodt egyenletes autózásnál nem jelent nagy különbséget. A 2.5-ös hangja csak akkor lesz erőteljesebb, ha 4-5 e /min fordulat fölé engedem. Akkor már egész boxeres lesz, ami nem éppen kellemetlen, de hallható.
Az autó jóval magasabb, de hogy a stabilitás ne változzon a hátrányára, az előzőhöz képest keményítettek a csillapításon, így az autó nem dülöngél, de a keresztbordákon érezhetően gördül át. Lehet, hogy az új futómű is szerepet játszik a nagyon jó úttartásban, a hátsó felfüggesztés dupla lengőkaros lett, a motort bölcsőbe ültették, ehhez kapcsolódik a futómű is, a motor mélyebbre került . Próbáltam szlalomot, szépen iránytartón maradt az autó, egyáltalán nem akar kitörni, vagy pláne felborulni.

Kép

Egy kicsit a felszereltségről:
Érdekes változás az elektromos kézifék és az elektromos HillHolder. A kézifék gombnyomásra húz be, elektromotorok közreműködésével. Csak bizonyos körülmények között aktivizálódik: vagy ki kell tapasztalni, vagy, -és ez az egyszerűbb- el kell olvasni a használati utasítást. Ezek a kritériumok csakis a biztonságot szolgálják. Miután nincs kézifékkar a kardánalagúton, ott más dolgoknak tudtak helyet szorítani.
A HillHoldert valószínű azért alkalmazták ennél az automatánál, mert kisebb a kúszása, így az enyhébb lejtőn is hajlamos visszagurulni. A gomb benyomása után, minden gázadásra old a fék, így az emelkedőn araszolgatásnál is kényelmes az indulás, megállás.
Nagyon tetszik az esőérzékelős ablaktörlő. Az érzékenysége állítható, így elérhető, hogy csak akkor kezdjen törölni, amikor én is a karhoz nyúlnék.
Nem találom túl érdekesnek a magától kapcsolódó tompított fényt. Ha városon kívül vagyok, úgyis be kell kapcsolni a lámpát, ezt még sajnos nem tudja magától megoldani. És miután már az automata állásból kivettem a kapcsolót, ezután már persze nem tud automatikusan működni.
Sok a rekesz, ilyen-olyan tartó, nagyon praktikus, ezért aztán több limlomot lehet magunkkal vinni.
Most már mondhatom, hogy a 2010-esre jó csere volt, főleg pénztárcailag, de mondhatnám kényelemben is. Ma már persze a formája is tetszik, nem beszélve a színéről. Úgy tűnik, másoknak is tetszik, sokan megállnak az utcán, megnézik. Érdekes, hogy a Subaru Import még a mai napig is csak ezt az egy ilyen autót hozta ba Mo.-ra, ezen kívül Pumuklinál volt ilyen feketében. Szóval ma még nem tekinthető tucatautónak, e helyett úgy tűnik, inkább a dízelt veszik.


_________________
Petkó
Subaru 4WD-Technologie: Active Driving, Active Safety
www.lezerdent.hu


   HOME